در نشست مشترک اتاق بازرگانی اصفهان با رایزنان اقتصادی و بازرگانی مطرح شد:
اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD

در نشست مشترک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با رایزنان اقتصادی و بازرگانی سفارتخانه‌های کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) ضمن تشریح برنامه‌های دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو ACD، بر مشارکت همه‌جانبه کشورهای آسیایی به‌منظور توسعه فراگیر منطقه تأکید شد.

گفتگو سرآغاز تحولات جهانی است

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی اجلاس اصفهان، در این نشست امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: این اجلاس به پیشنهاد دبیرخانه ACD و میزبانی اصفهان در ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود. همچنین به دلیل آنکه تجار توان هم‌افزایی و پیگیری اهداف مشترک را دارند آرزو داریم تعداد قابل‌توجهی از کشورهای آسیایی را در این اجلاس میزبانی کنیم. کشانی ادامه داد: اجلاس نخست در سال ۲۰۲۱ در استانبول برگزار شد و اکنون در تدارک دومین نشست در اصفهان هستیم. اجلاس در دو روز برگزار خواهد شد.

کشانی در مورد برگزاری این نشست در اصفهان گفت: اردیبهشت زیباترین ماه اصفهان است و هفته فرهنگی اصفهان نیز در این ماه برگزار می‌شود. در این نشست دوروزه، علاوه بر اجلاس، نمایشگاه جانبی نیز برگزار می‌شود و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعدد و نحوه تعاملات بین اعضا بررسی خواهد شد. همچنین امکان مذاکرات دوجانبه و چندجانبه بین اتاق‌های بازرگانی عضو ACD فراهم می‌شود و امیدواریم که فرصت خوبی برای ایجاد گفتگو بین تجار کشورهای عضو مجمع باشد؛ زیرا گفتگو سرآغاز تحولات جهانی و به‌ویژه جامعه بزرگ آسیایی است.

اتاق‌های بازرگانی نقش مؤثری در توسعه اقتصادی کشور دارند

سید جلال‌الدین علوی، مدیرکل همکاری‌های اقتصادی چندجانبه و بین‌المللی وزارت امور خارجه نیز گفت: نقش بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی در توسعه اقتصادی و پیشبرد برنامه‌های دولتی بسیار مهم است ACD مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مجمع کشورهای آسیایی است که ۳۵ عضو دارد و دولت‌های عضو برنامه‌های اقتصادی دارند و نقش بخش‌های خصوصی در پیشبرد این برنامه‌ها بسیار مهم است.

او ادامه داد: اتاق بازرگانی اصفهان با ابتکاری که انجام داد از یک سو فرصت خوبی را برای شناساندن ظرفیت‌های خود به شرکای خارجی فراهم کرده و از سوی دیگر شرکای خارجی احتمالی هم می‌توانند توانمندی‌های خودشان را عرضه کنند. فعالیت‌های دیگری هم در استان‌های کشور در حال انجام است.

سرمایه‌گذاری موفق نیازمند تلاش همه‌جانبه کشورهاست

محمدرضا گل احمد، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان سخنران دیگر این نشست بود و گفت: قرارگرفتن در یک منطقه خواست ما نبوده است؛ اما ما اکنون در قاره آسیا قرار گرفته‌ایم؛ بنابراین شاخص‌های اقتصادی و توسعه ما را با سایر قاره‌ها مقایسه می‌کنند. پس ناچاریم که مانند ۳۵ بازیگر تیم فوتبال بتوانیم نتایج خوبی در ارتباط با یکدیگر داشته باشیم. ما باید این گفتگو و یکپارچگی را خیلی زودتر آغاز می‌کردیم به دلیل اینکه همه کارشناسان معتقدند بیشترین پتانسیل اقتصادی و منابع طبیعی در آسیا وجود دارد.

او برگزاری این اجلاس را فرصت بی‌نظیری برای کشورهای منطقه ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه رویداد فعلی کمک می‌کند تا بتوانیم این ظرفیت‌ها را فعال کنیم. مهم‌ترین موضوعی که برای ما اهمیت دارد تجارت است و در رویداد اصفهان به‌صورت تخصصی برای این موضوع برنامه‌ریزی کرده‌ایم. به همین دلیل سایت جداگانه‌ای راه‌اندازی شده تا بتوانیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری سایر کشورها را در آنجا بارگذاری کنیم.

برنامه‌ریزی دقیق برای برگزاری شایسته اجلاس اصفهان

در ادامه دکتر جواد امین منصور، مشاور رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز به تشریح برنامه‌های اجلاس و اسناد پیش‌بینی شده در این زمینه پرداخت. او از هماهنگی‌های متعدد مانند خدمات ویزا، تشریفات فرودگاهی در اصفهان، تهران و شیراز و حضور نمایندگان اتاق اصفهان برای پذیرش میهمانان خبر داد. وی همچنین با معرفی برنامه‌های اصلی و جانبی اجلاس از سایت اختصاصی این رویداد رونمایی کرد و با معرفی بخش‌های مختلف آن از امکان انتشار فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری‌های مشترک خبر داد.

امین منصور گفت: نشانی سایت اجلاس www.acd.eccim.com است و علاقه‌مندان به حضور در این کنفرانس می‌توانند مراحل ثبت‌نام را در این درگاه انجام دهند و اطلاعات بیشتر را دریافت کنند.

فرصت کم‌نظیر برای کشورهای عضو

در این نشست سعید ابراهیمی، مدیر امور بازرگانی و روابط بین‌الملل اتاق بازرگانی اصفهان نیز با تشریح مقدمات صورت گرفته برگزاری دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) در روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری را فرصتی کم‌نظیر برای کشورهای عضو و زمینه‌ای برای رشد و گسترش همکاری‌ها و ارتقای روابط مشترک عنوان کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا